سبد خرید 0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

  • ataday
  • /
  • قوانین و مقررات استفاده از خدمات

قوانین و مقررات استفاده از خدمات

ماده 1) اصطلاحات و تعاریف

جهت شفاف­تر شدن کلیه شرایط و ضوابط ataday، شرح معانی اصطلاحات و واژگان این سازمان به شرح ذیل تبیین و تعریف گردیده است:

الف) ataday: فروش اینترنتی محصولات و خدمات که با درخواست سرویس گیرندگان (مشتریان) ارائه می­گـردد. لازم به ذکـر است که ataday به معنای روز بخشش می­باشد.

ب) اپلیکیشن: نرم افزار ارتباطی بین مشتریان و ataday جهت استفاده از خدمات که بصورت موقت، حق استفاده آن برابر با شرایط قرارداد و سند حاضر در اختیار کاربران قرار داده شده است.

پ) سفیر: نمایندگان ataday جهت خدمت رسانی به مشتریان

ت) کاربر: شخصی حقیقی یا حقوقی که از طریق اپلیکیشن، سایت و یا تلفنی به ataday متصل است و از خدمات آن بهره می­برد.

ث) حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات در سایت و یا اپلیکیشن خود ایجاد کرده اند.

ج) اعتبار: مبلغی است که کاربران جهت استفاده از خدمات در حساب کاربری خود ایجاد می­کنند.

چ) اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار ataday قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و نیز اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات ataday در اختیار شرکت قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی، نوع ماشین شخص و غیره.

ح) قوانین و مقررات: منظور از قوانین و مقررات، کلیه قوانین حاکم بر جامعه در جمهوری اسلامی ایران اعم از قوانین عادی، قانون اساسی، آیین­نامه های اجرایی، بخشنامه ها و غیره می­باشد.

ماده 2) قوانین ایجاد و استفاده از حساب کاربری

1-2) کاربران با ثبت نام در ataday و همچنین با هر بار استفاده از خدمات می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری ataday را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند و بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت و اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2-2) برای استفاده از خدمات، لازم است که هر کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. برای استفاده از خدمات سایت و اپلیکیشن کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی، و شماره همراه خود را  ثبت کند.

3-2) کاربران می‌پذیرند اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده شخص کاربر می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح می‌باشد.

4-2) کاربران متعهد می‌گردند که صرفا با شماره موبایل متعلق به خود نسبت به ثبت نام در سایت و اپلیکیشن اقدام نمایند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره موبایل تماما مسئول بوده و شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال آن را ندارد.

5-2) هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر در اپلیکیشن و سایت داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

6-2) مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در اپلیکیشن و سایت و یا سایر خدمات مربوطه انجام می‌شود به عهدۀ کاربران است.

7-2) مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

8-2) در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر خودداری کند.

9-2) ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید و تشخیص شرکت، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. در این صورت کاربر مورد درخواست، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام و درخواست شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده 3) قوانین استفاده از خدمات و محصولات

1-3) با استفاده از خدمات ataday کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از آن برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی یا خلاف شرع یا مخالف با عرف جامعه و مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران استفاده نکنند.

2-3) کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدماتataday به صورتی که به ataday یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات ataday در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع شرکت اقدام نمایند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

3-3) کاربران می‌پذیرند که شرکت ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

4-3) شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ataday ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ سرویس کاسته یا درصدی از هزینۀ سرویس پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در اپلیکیشن ataday اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر ataday حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

تبصره 1. کاربران می‌پذیرند که اجازۀ فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند (حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

5-3) کاربر ataday می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که شرکت در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات ataday قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

6-3) کاربر ataday می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه سرویس به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربر دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

7-3) مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات ataday به عهدۀ کاربران است.

8-3) کاربران متعهد می‌گردند پس از اتمام سرویس از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از خدمات ataday، کسب کرده‌اند، استفاده‌ای نکنند.

9-3) با استفاده از خدمات ataday کاربران می‌پذیرند که در حین انجام سرویس، ataday را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.

10-3) کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده ازخدمات ataday هستند.

11-3) کاربران می‌پذیرند که ataday تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین سفیران و کاربران را جهت توافق بر انجام یک خدمت وسرویس فراهم می‌کند. در خدمات ataday سفیر مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر مختار است پس از ارسال درخواست، مشخص شدن سفیر و قبل از آغاز عزیمت به نقطۀ مبدا، خدمت را انجام دهد یا خیر. لذا هر سرویس و خدمتی که ataday انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین سفیر و کاربر در نظر گرفته شود.

تبصره 2. بهتر است برای امنیت بیشتر سرویس گیرنده، از واگذاری دریافت توسط فرد دیگر پرهیز شود. زیرا ataday هیچ گونه مسئولیتی در مقابل زیان احتمالی وارده به سرویس گیرنده را پذیرا نمی باشد.

12-3) چنانچه کاربر اقدام به فحاشی، توهین و ضرب و جرح و سایر اقدامات خلاف قانون نماید حق مراجعه سفیر به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن شرکت حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.

ماده 4) قوانین و ضوابط جبران خدمت و پرداخت­ها

 1-4) کاربر ataday می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که وی به شرکت می‌پردازد وجود ندارد.

2-4) کاربر ataday می‌پذیرد هزینه­ی خدمت از طرف شرکت مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینه نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر ataday مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.

3-4) پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط ataday مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری ataday، پرداخت اینترنتی و یا از طریق USSD برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی.

4-4) کاربران می‌پذیرند هزینۀ سرویس اعلام شده از سوی شرکت، ممکن است بسته به خدمت ارائه شده متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی شرکت بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.

تبصره 3. کاربر ataday می‌پذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکل در اپلیکیشن ataday یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق سایت و نرم‌افزار فراهم نشود، کاربر همچنان موظف به پرداخت هزینۀ خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر با مرکز تماس شرکت ataday یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر به هر دلیلی از جمله مشکلات نرم‌افزار پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر کسر کند و در صورت عدم پرداخت ، حساب کاربری مسدود خواهد شد.

ماده 5) وظایف و مسئولیت­های ataday

1-5) شرکت با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات ataday بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

2-5) شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای خدمت تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.

3-5) شرکت تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.

4-5) تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

5-5) چنانچه هر یک از کاربران ataday در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات ataday مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

6-5) جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائه­ی خدمـات ataday ، همۀ اطلاعـات مورد نیاز کاربـران توسط ataday در نرم‌افزار قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات ataday آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس پاسخگوی، آماده رفع هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق سایت و اپلیکیشن امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست.

7-5) مسئولیت ataday فقط در صورتی است که کاربر­ ataday از طریق سایت و یا اپلیکیشن ataday درخواست خدمت ارسال کرده است و این درخواست پذیرفته شده است.

ماده 6) مسئولیت کاربران

1-6) مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی، قوانین مدنی و غیره برعهده­ی شخص متخلف بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و شرکت می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

2-6) هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و شرکت حق غیر فعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه ایشان را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

3-6) سفرای ataday متعهد می‌شوند تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط ataday تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهده­ی سفیر بوده و در صورت لزوم، شرکت به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به شرکت خواهد بود.

4-6) در صورتی که در حین کار، سفیر نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر خدمت گیرنده اطلاع پیدا کند، سفیر متعهد به اعلام گزارش به مرکز تماس شرکت و مراجع انتظامی خواهد بود.

تبصره 4. مشتری متعهد می­گردد نسبت به صحت اقلام و خدمات سفارش خود در زمان تحویل محصول و یا استفاده از خدمات اطمینان حاصل نماید و کلیه تبعات احتمالی بعدی به عهده آنها می­باشد.

ماده 7) ضوابط فنی

1-7) کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) سایت و نرم‌افزارهای ataday شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

2-7) کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات ataday را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار ataday یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

3-7) کاربران حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.

4-7) کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ ataday یا سامانه‌های مرتبط با ataday انجام دهند.

ماده 8) محتوای تولید شده توسط کاربران

شرکت ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به ataday کاربران این حق را به ataday می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده 9) قطع خدمات

شرکت در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (سفیر یا خدمت گیرنده) می‌تواند برای شرکت یا سایر خدمت گیرندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات ataday را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده 10) توافق از راه دور

1-10) کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به شرکت، از طریق سامانه ataday بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

2-10) مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهده­ی کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیه­ی نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

3-10) کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تایید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف شرکت به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

4-10) کاربران با عضویت در خدمات ataday قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

برگشت به بالا
فروشگاه اینترنتی عطادی